Des de l’escola entenem el procés
d’aprenentatge de la lectoescriptura com un procés natural que s’ha
d’acompanyar, tenint present en tot moment que cal afavorir entorns preparats
que facin sorgir l’interès i la motivació de l’infant (tot i que aquest interès
es veu reforçat per la quantitat d’estímuls que els mateixos infants reben
indirectament del seu entorn quotidià). Quan aquest desig s’inicia, l’adult ha
d’aprofitar les oportunitats que sorgeixen per oferir estímuls i provocacions
que permetin a l’infant anar-se introduint en aquest aprenentatge d’una manera
relaxada i alegre.
L’important és que els infants visquin
aquesta descoberta i aquest procés com una manera més de jugar… en aquest cas,
jugant amb les lletres, paraules, contes…
Els estudis sobre
l’evolutiva descriuen que, per a la majoria de la població infantil, fins als
cinc o sis anys, no es completa el desenvolupament de les capacitats
psicomotrius, auditives, visuals, fonològiques… que són la base per aprendre a
llegir i escriure de manera eficaç. Per tant, a la nostra escola es valora que
durant l’etapa del parvulari respectem els ritmes maduratius i evolutius de
l’adquisició de la lectura i l’escriptura i ho viurem com a joc d’aprenentatge
relaxat.
0 comments:
Publica un comentari a l'entrada